onsdag 3 april 2013

Äntligen!

Det här tyget har funnits i min ägo i flera månader, utan att jag egentligen vetat vad jag skulle sy av det. Det är lite tunnare än "vanlig" trikå och lite mindre elastisk. Men nu äntligen har det blivit något: en härlig sommarklänning till Skrållan :)

Tyget är köpt på Gitte´s och mönstret är egentligen en långärmad, vanlig tröja med raglanärm som jag har ritat om. Nertill har jag sytt fast bred resår och fållat upp.

Jag provade en ny halslinning, med knäppning i sidan. Efter lite övning blev det riktigt fint :)

Jag har länge försökt att sy fast små storlekslappar bak i nacken för att hålla lite ordning och reda på vad som är vilken storlek. Utan större framgång kom jag på att jag kunde skära ut i vinyl och stryka på istället, betydligt enklare och snyggare än att försöka sy fast små lappar! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar