fredag 22 mars 2013

Ett evighetsprojekt

Det här lapptäcket har jag hållt på med ända sedan jag började sy 2010, ett riktigt evighetsprojekt. Jag har då och då klippt lite lappar och förvarat i en låda. Tanken har hela tiden varit att jag ska sy ett lapptäcke till Skrållan. Det har varit lite si så där med motivationen emellanåt och jag har bara klippt och klippt och klippt men aldrig sytt. Nu kände jag att jag har alldeles för många projekt både i huvudet och halvfärdiga i syrummet att jag måste börja beta av dem så jag kan börja sy sommarklänningar :)

Lapparna är 15x15 cm stora och jag har sytt ihop dem med overlocken. På baksidan har jag använt en vanlig fleecefilt från Biltema. Jag ville även ha med Skrållans namn och födelsedag, så jag har använt leopardmönstrad stryka-på vinyl på enfärgad rosa trikå.

Tygerna är köpta på massor av olika ställen och några är från mammas gamla tyggömmor.

Jag hade dock klippt ut alldeles för många lappar insåg jag under sömnadens gång! Lapptäcket blev först helt oändligt stort, så jag fick klippa av det till samma storlek som fleccefilten och biten som blev över ska bli ännu ett lapptäcke. Skrållan blev alldeles överlycklig för sitt lapptäcke och sover med det varenda kväll 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar